Oj vad tiden går fort!

I lördags åkte Bea hem, tråkigt. Va kul när hon var här. Duktigare praktikant får man leta efter!

I söndagskväll kom Johan hem. En 7:e placering i Breeders blev det för lilla Grålle! Va duktig han är :D <3

Och i Måndags ko en ny praktikant, Karro. När allt va klart på morgonen lastade vi ur släpet, tog ett tag. Allt va blött och lerigt. Tom. facken i sadelskåpet var fullt med vatten. Måste ha regnat mycket där nere med.

Här regnade det massor under helgen. Hästarna fick bara vara ute en liten stund både i lördags och söndags. Så do va riktigt taggade i måndags!

Har hoppat lite i veckan. första gången hoppade jag en bana på 1.30 och det kändes hur lätt som helst. Lättare att hoppa högre än lägre.

Men sen andra gången jag skulle hoppa gick det jätte bra, hoppade linjer på 1.30, och hästen hoppade ordentligt :) Men sen skulle jag koma på en 3 kobination och det gick verkligen inte. Spelade inte någon roll hur jag red jag hittade verkligen inget avstånd. Så efter några gånger fick vi sänka ner till ungefär 1.10 och så fick jag rida några gånger på det för att komma in i rytmen igen.

Fattar inte varför det blir såhär. Tappar konsentrationen och fokus direkt om det blir fel i en kombination. Måste lära mig att glömma och fokusera om. Men det är inte lätt.

I går var även Björn här och Johan hoppade en häst. 1.50 är riktigt högt när det blir en bana kan jag säga. Men hästen hoppade riktigt bra och det känns skönt inför helgen. Då det blir Grevagården lördag och söndag. Caramell blev klippt i måndags och imorgon är det dags för Sessan igen. Skönt att hon är så snäll att klippa :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen diska och städa. Har skjutit på det i flera dagar nu, men nu går det inte längre! ;)



Kommentera

Publiceras ej